Jak zdobyć nowych klientów na targach
Sam fakt uczestniczenia w targach to jeszcze nie wszystko, bo co prawda potencjalna szansa na pozyskanie w ten sposób nowych klientów jest całkiem spora, ale żeby wyróżnić się na tle innych firm trzeba się o to odpowiednio postarać. W związku z tym zanim weźmie się udział w tego typu wydarzeniu należy dobrze się do tego przygotować Oto kilka sposobów na przyciągnięcie uwagi osób, które odwiedzają targi:
1) Przede wszystkim trzeba zacząć od przygotowania zgranego zespołu oraz opracowania strategii pozyskiwania nowych klientów. Podczas targów można mieć z nimi bezpośredni kontakt i koniecznie trzeba zastanowić się jak to wykorzystać. Należy przemyśleć wygląd stoiska, sposób prezentowania konkretnych produktów, ale również sposób zachowywania się względem uczestników wydarzenia. Samo wynajęcie stoiska i czekanie aż ktoś się nim zainteresuje to za mało, nawet jeśli znajduje się ono w naprawdę korzystnym miejscu.
2) Każdą osobę, która zbliża się do stoiska należy traktować jak ważnego i mile widzianego gościa. Jednocześnie nie można przesadzić z ilością przekazywanych na raz informacji. Czyli chodzi o wzbudzenie sympatii, zainteresowania oraz sprawienie, żeby potencjalny klient poczuł się ważny.
3) Bardzo dobrym pomysłem jest zorganizowanie darmowego poczęstunku. W tym celu można na przykład wynająć maszynę do robienia waty cukrowej lub popcornu. Tego typu przekąski cieszą się zawsze dużą popularnością, tym bardziej jeśli są rozdawane bez limitu i bez konieczności płacenia za nie. Oczywiście osoby korzystające z poczęstunku zwrócą również uwagę na firmę, która go zorganizowała i być może zaczną dopytywać o szczegóły oferty.
4) Kolejny sposób na zdobycie zainteresowania potencjalnych klientów polega na rozdawaniu drobnych upominków z firmowym logo oraz organizowaniu krótkich konkursów i gier. Wszystko to sprawia, że wokół stoiska tworzy się przyjemna i wesoła atmosfera, która przyciąga coraz więcej osób. Jeśli uczestnik targów widzi dwa stoiska – przy jednym z nich cały czas coś się dzieje, przy drugim siedzi przedstawiciel firmy z laptopem i ulotkami, to z dużym prawdopodobieństwem podejdzie do tego pierwszego.
5) Kiedy planuje się wzięcie udziału w targach warto możliwie jak najbardziej to nagłośnić. Należy informować o tym obecnych oraz potencjalnych klientów na wszelkie możliwe sposoby, bo wielu z nich bardzo ceni sobie kontakt osobisty. Warto również pozyskać zainteresowanie prasy czy telewizji.
6) Uczestnictwo w targach należy traktować również jako możliwość zdobywania doświadczenia z myślą o następnych tego typu imprezach, a dzięki temu każda kolejna może być coraz bardziej udana. Po pierwsze należy wyciągać wnioski ze sposobu prezentacji własnej firmy – najlepiej tuż po targach zastanowić jakie działania i zachowania odniosły zamierzony skutek, a nad czym warto jeszcze popracować. Po drugie wiele daje obserwowanie konkurencji. Można się od niej sporo nauczyć, zarówno jeśli chodzi o pomysły przyciągając klientów, jak również zabiegi, których na pewno należy unikać.